Τι είναι το Anchor
Η χρήση ηχητικών αφηγήσεων όπως τα podcasts ως μέσα επικοινωνίας στην εκπαίδευση έχει γνωρίσει σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια. Η δημιουργία ενός podcast ακούγεται εύκολη, αλλά δεν είναι. Απαιτείται οργάνωση σε τεχνικό επίπεδο αλλά κυρίως σε επίπεδο “σεναρίου”. Το Anchor είναι μια δημοφιλής πλατφόρμα podcasting που προσφέρει δωρεάν εργαλεία εγγραφής, επεξεργασίας, φιλοξενίας και διανομής των δημιουργιών σας. Μέσω του Anchor εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν τα δικά τους podcast για εκπαιδευτικές δραστηριότητες με εύκολο τρόπο, να τα αποθηκεύσουν διαδικτυακά και να τα διαμοιράσουν με την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα.
Πώς λειτουργεί
Η χρήση του Anchor είναι ιδιαίτερα απλή. Προκειμένου να χρησιμοποιήσουμε την πλατφόρμα θα χρειαστεί να εγγραφούμε σε αυτήν. Εν συνεχεία, μεταφερόμαστε στο αρχικό μενού, όπου θα δούμε τις βασικές λειτουργίες που προσφέρει η πλατφόρμα, αναφορικά με τη δημιουργία ενός νέου podcast. Αυτές αφορούν την εντολή καταγραφής ήχου από το μικρόφωνο της συσκευής, της χρήσης αποθηκευμένων ηχητικών αποσπασμάτων, τη χρήση ηχογραφημένων μηνυμάτων ακροατών, καθώς και μουσικών κομματιών που επιτρέπουν την ομαλή μετάβαση από το ένα τμήμα του podcast στο άλλο. Όλα αυτά προστίθενται στη δεξιά πλευρική στήλη σχεδιασμού του podcast, με τη διαδικασία σύρε και απόθεσε (drag & drop). Μπορούμε ανά πάσα στιγμή να αποθηκεύσουμε την εξέλιξη δημιουργίας του podcast και να δούμε την τελική διάρκεια του. Η δημιουργία μας είναι διαθέσιμη για ακρόαση από άλλους χρήστες, μέσω υπερσυνδέσμου ή μέσω γνωστών πλατφόρμων που υποστηρίζουν την ακρόαση podcasts.
Παιδαγωγική αξιοποίηση
Υπάρχουν πολλοί τρόποι αξιοποίησης του Anchor ως εργαλείο δημιουργίας podcast για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Ενδεικτικά παραδείγματα τέτοιων δραστηριοτήτων είναι: α. Περιλήψεις-επισκοπήσεις εκδρομών σε μουσεία – π.χ. καταγραφή σχολίων από μαθητές, συγκέντρωση και δημιουργία των εντυπώσεων της εκδρομής ή καταγραφή απαντήσεων, β. Λογοτεχνία – δημιουργία ιστοριών ή ποιημάτων – π.χ. κάθε εβδομάδα ένας μαθητής εξελίσσει μια κοινή ιστορία από ένα διαφορετικό ρόλο. γ. Αξιοποίηση για την εκμάθηση ξένης γλώσσας – π.χ. παραγωγή και διάθεση υλικού με τη δημιουργία ενός διεθνούς καναλιού, δ. Μηνιαία νέα για τις εξελίξεις στο αντικείμενο του μαθήματος – π.χ. διαφορετική ομάδα ψάχνει και δημιουργεί επεισόδιο με νέες δημοσιεύσεις που αφορούν το αντικείμενο του μαθήματος, δ. Παρουσίαση βιογραφικών – π.χ. κάθε εβδομάδα ένας μαθητής παρουσιάζει τα εξωσχολικά ενδιαφέροντά του, τις ανακαλύψεις και τα δημιουργήματά του, ε. Ανάγνωση κειμένων-βιβλίων – π.χ. δημιουργία ηχητικών αποσπασμάτων για μελέτη στο τρέξιμο, στ. Καταγραφή και αναπαραγωγή διδασκαλιών – π.χ. ηχογράφηση και διάθεση μαθήματος.
Δείτε τα βήματα δημιουργίας του δικού σας podcast.