Το Parlay είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που έχει σαν στόχο να βοηθήσει εκπαιδευτικούς και μαθητές στην οργάνωση εποικοδομητικών συζητήσεων γύρω από επιλεγμένα θέματα. Η εφαρμογή αποτελείται από τρεις επιμέρους λειτουργίες: α. Την τράπεζα θεμάτων/δημιουργία ενός θέματος, β. το περιβάλλον απάντησης από κάθε μαθητή στο δοθέν θέμα και γ. την κριτική απάντηση μαθητών σε απαντήσεις συμμαθητών τους με σκοπό την περαιτέρω εμβάθυνση και επιχειρηματολογία. Η εφαρμογή έχει εφαρμογή τόσο σε αμιγώς εξ αποστάσεως μάθηση αλλά υποστηρίζει και ασκήσεις με φυσική παρουσία των μαθητών.
Πώς λειτουργεί
Η είσοδος στην εφαρμογή γίνεται μέσω του συνδέσμου και ενεργού λογαριασμού Google/Microsoft. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός επιλέγει τη δημιουργία ενός νέου τραπεζιού διαλόγου (Roundtable). Η εφαρμογή του δίνει τη δυνατότητα επιλέξει κάποιο υπάρχον θέμα από την εκτενή τράπεζα θεμάτων της εφαρμογής (η οποία εμπλουτίζεται και με υλικό χρηστών) ή να δημιουργήσει ένα καινούργιο θέμα συζήτησης από την αρχή. Η εφαρμογή παρέχει και τη δυνατότητα προσαρμογείς μιας ενός ήδη υπάρχοντος θέματος.
Το θέμα συζήτησης μπορεί να περιλαμβάνει ένα εισαγωγικό κείμενο, βίντεο, εικόνες αλλά και τις ερωτήσεις που θα τίθενται προς απάντηση στους μαθητές. Μόλις ολοκληρωθεί η δημιουργία του θέματος συζήτησης, ο εκπαιδευτικός μπορεί να καλέσει στο Roundtable τους μαθητές του, μέσω προσαρμοσμένου link. Δείτε το βίντεο με τη διαδικασία:
Στη συνέχεια, οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν στις ερωτήσεις του θέματος που τέθηκε από τον εκπαιδευτικό. Η απάντηση τους μπορεί να περιλαμβάνει πέρα από κείμενο, εικόνες, βίντεο και υπερσυνδέσμους που ενισχύουν την άποψη που εξέφρασαν. Στο τέλος, υποβάλλουν την απάντησή τους μέσω της επιλογής “Submit”. Δείτε το βίντεο με τη διαδικασία:
Το τελικό κομμάτι της διαδικασίας, οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν/σχολιάσουν κριτικά σε 2-3 απαντήσεις συμμαθητών (peer review) τους διατυπώνοντας είτε τη συμφωνία είτε τη διαφωνία τους με την απάντηση αυτών και επιχειρηματολογώντας σχετικά. Δείτε βίντεο με τη διαδικασία:
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Ο εκπαιδευτικός έχει πλήρη εικόνα των συζητήσεων που εξελίσσονται και δύναται να παρεμβαίνει με σχόλια και ανατροφοδότηση στις συζητήσεις. Επιπλέον, η εφαρμογή παρέχει στη επι πληρωμή έκδοσή της μια σειρά από εργαλεία με τα οποία ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναλύει στατιστικά τις απαντήσεις και την εμπλοκή των μαθητών του.