Τι είναι το Mentimeter;
Το Mentimeter είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας διαδραστικών παρουσιάσεων. Μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθήματα, διαλέξεις, σεμινάρια, παρουσιάσεις, είτε σύγχρονα είτε ασύγχρονα, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως. Το βασικό του πλεονέκτημα έγκειται στο γεγονός πως επιτρέπει την ενσωμάτωση ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής/δημοκοπικού τύπου/σύννεφα λέξεων κ.α., στις οποίες οι μαθητές απαντούν την στιγμή της παρουσίασης. Αυτό ενισχύει την εμπλοκή των μαθητών στην παρουσίαση και αποτελεί έναν εξαιρετικό μηχανισμό ανατροφοδότησης προς τον/την εκπαιδευτικό. Οι παρουσιάσεις μπορούν να διαμοιρασθούν και να σχεδιαστούν συνεργατικά. Οι μαθητές μπορούν να αλληλεπιδρούν/απαντούν με το/στο υλικό της διαδραστικής παρουσίασης είτε μέσω υπερσυνδέσμου στον φυλλομετρητή τους, είτε μέσω της ομώνυμης εφαρμογής από τη φορητή τους συσκευή. Τα αποτελέσματα των απαντήσεων δημοσιεύονται άμεσα και μπορούν να είναι ορατά προς όλους, αν αυτό το επιλέξει ο δημιουργός της παρουσίασης. Η δωρεάν έκδοση του Mentimeter επιτρέπει τη δημιουργία απεριόριστων παρουσιάσεων με τον περιορισμό στην ενσωμάτωση έως δύο διαφανειών με διαδραστικές ερωτήσεις και πέντε διαφανειών με ερωτήσεις κουίζ.
Πώς λειτουργεί το Mentimeter
Η είσοδος στην εφαρμογή απαιτεί τη δημιουργία λογαριασμού χρήστη από τον/την εκπαιδευτικό και γίνεται μέσω του συνδέσμου. Μετά την εγγραφή σας, θα μεταφερθείτε στον αρχικό πίνακα ελέγχου του εργαλείου (Dashboard) στο οποίο μπορείτε να δείτε τις ήδη δημιουργημένες παρουσιάσεις σας και να επιλέξετε τη δημιουργία μιας νέας διαδραστικής παρουσίασης. Θα εμφανισθεί το περιβάλλον δημιουργίας της παρουσίασης μας, το οποίο προσομοιάζει αυτό και άλλων γνωστών εργαλείων δημιουργίας παρουσιάσεων. Στο αριστερό τμήμα, μπορούμε να προσθέσουμε διαφάνειες, ενώ στο δεξί τμήμα της οθόνης μας, εμφανίζονται οι επιλογές υλικού που μπορούμε να προσθέσουμε στη διαφάνειά μας.
Τι διαδραστικό υλικό μπορούμε να προσθέσουμε στις διαφάνειες της παρουσίασης μας;
Το Mentimeter δίνει πολλές επιλογές υλικού για εισαγωγή στη διαφάνεια μας, οι οποίες παρουσιάζονται παρακάτω.
Η πρώτη κατηγορία αφορά σε ερωτήσεις τις οποίες απαντούν οι μαθητές μας, την ίδια στιγμή της παρουσίασης. Αυτές μπορεί να είναι πολλαπλής επιλογής, δημιουργία σύννεφού λέξεων, ερωτήσεις ανοικτού τύπου, κλίμακες, ερωτήσεις κατάταξης, ερωταπαντήσεις.
Η επόμενη κατηγορία αφορά σε υλικό που θα αφορά στο περιεχόμενο της παρουσίασης μας όπως, τίτλους, κείμενο, κουκίδες, εικόνες, βίντεο, αριθμούς, αναφορές σε φράσεις τρίτων.
Τέλος, υπάρχουν διάφορες επιλογές ερωτήσεων παιχνιδοποίησης και δημιουργίας κουίζ.
Πώς απαντάνε οι μαθητές στο Mentimeter;
Ο τρόπος συμμετοχής των μαθητών στη διαδικασία (ψηφοφορίες, ερωτήσεις, κουίζ κ.ά.) είναι απλός και δεν απαιτεί εγγραφή. Γίνεται μέσω της σελίδας www.menti.com ή μέσω της εφαρμογής για κινητά Mentimeter, μόνο με έναν οκταψήφιο κωδικό που παρέχει ο/η εκπαιδευτικός. Τα αποτελέσματα (ανάλογα με τη φύση των ερωτήσεων που καλούνται να απαντήσουν οι συμμετέχοντες) μπορούν εύκολα να κοινοποιηθούν στην ομάδα και να ακολουθήσει σχετική συζήτηση – ανάλυση.
Ιδέες για τη διδασκαλία
Αναμφίβολα το Mentimeter μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για κάθε εκπαιδευτικό, δίνοντάς του τη δυνατότητα να δημιουργεί διαδραστικές παρουσιάσεις που θα εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές. Η μεγάλη ποικιλία στους τύπους ερωτήσεων προσφέρει πολλές επιλογές παιδαγωγικής αξιοποίησης του εργαλείου. Για παράδειγμα, οι ανοικτού τύπου ερωτήσεις μπορούν να αξιοποιηθούν για την καταγραφή των προυπαρχουσών αντιλήψεων των μαθητών γύρω από ένα θέμα και κατ’ επέκταση για τη διενέργεια κάποιας εισαγωγικής συζήτησης. Αντιθέτως, ερωτήσεις κλειστού τύπου μπορούν να αξιοποιηθούν για την αξιολόγηση των γνώσεων των μαθητών. Η άμεση εμφάνιση των αποτελεσμάτων επιτρέπει στον εκπαιδευτικό τον έλεγχο του κοινού του και την προσαρμογή της διδασκαλίας αναλόγως. Τέλος, το Mentimeter εμπεριέχει πολλά στοιχεία παιχνιδοποίησης π.χ. κατάταξη , τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διασκέδαση και παροχή κινήτρων στους μαθητές.
Δείτε το τρέιλερ της εφαρμογής με το πώς να δημιουργήσετε τη δική σας παρουσίαση εύκολα και γρήγορα: