Τι είναι το Floop;
Η διόρθωση γραπτών εργασιών είναι αναμφισβήτητα μια χρονοβόρα διαδικασία που κάθε εκπαιδευτικός καλείται να επιτελέσει. Σε περιπτώσεις όπου κάποια/ος διδάσκει σε πολλά τμήματα ή διαφορετικές τάξεις, ο όγκος τόσο της δουλειάς όσο και της “χαρτούρας’ πολλαπλασιάζεται. Το Floop είναι ένα ψηφιακό εργαλείο, μέσω του οποίου οι εκπαιδευτικοί μπορούν να λαμβάνουν τις εργασίες των μαθητών τους ψηφιακά, να προσθέτουν εξατομικευμένη ανατροφοδότηση (τόσο γραπτώς όσο και με φωνητικό μήνυμα) σε σημεία της εργασίας και να τις επιστρέφουν στους μαθητές.
Πώς λειτουργεί το Floop
Βήμα 1ο : Ο/Η εκπαιδευτικός δημιουργεί έναν λογαριασμό και συνδέεται στο Floop, μέσω του συνδέσμου. Δημιουργεί την τάξη του και εν συνεχεία την πρώτη του εργασία που θα αναθέσει στους μαθητές τους.
Βήμα 2ο: Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές στην τάξη του δίνοντας τους τον μοναδικό κωδικό της τάξης. Οι μαθητές εισάγουν τον κωδικό στην εφαρμογή του Floop στην κινητή τους συσκευή και αυτομάτως βλέπουν την ανάθεση της εργασίας που έχει γίνει από τον εκπαιδευτικό.
Βήμα 3ο: Οι μαθητές ολοκληρώνουν την εργασία τους και την στέλνουν μέσω της εφαρμογής στον browser στον εκπαιδευτικό είτε στη μορφή μιας φωτογραφίας png. jpeg. (για έντυπες εργασίες) είτε σαν ψηφιακό αρχείο (pdf, doc, ppt).
Bήμα 4ο: Ο εκπαιδευτικός “βλέπει” στη ψηφιακή του τάξη τις αναρτημένες εργασίες των μαθητών του. Το Floop παρέχει τις παρακάτω δυνατότητες:
Ο εκπαιδευτικός επιλέγει σημεία κάθε εργασίας και μπορεί να εισάγει σε αυτά γραπτά σχόλια. Η εφαρμογή αποθηκεύει αυτόματα τα σχόλια σαν πρότυπα και ο ίδιο δύναται να χρησιμοποιήσει τα ίδια σχόλια και σε επόμενες παρόμοιες εργασίες, απλά κάνοντας drag & drop το σχόλιο. Έτσι γλιτώνει πολύτιμο χρόνο. Επίσης, αντί για γραπτό σχόλιο, ο εκπαιδευτικός δύναται να εισάγει φωνητικό μήνυμα με τον ίδιο τρόπο.
Οι μαθητές δύνανται να ζητήσουν περεταίρω επεξηγήσεις για κάθε σχόλιο του εκπαιδευτικού, μέσω της επιλογής “συζήτησης” (Conversation thread) με τον εκπαιδευτικό. Η επικοινωνία γίνεται με γραπτά μηνύματα και επιτρέπει την εστιασμένη ανατροφοδότηση. Η διαδικασία αυτή μπορεί να παραλειφθεί και να γίνει δια ζώσης, όταν επικρατούν κανονικές συνθήκες διδασκαλίας, αλλά είναι προφανές πως μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη σε εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Τέλος, το Floop επιτρέπει τη διενέργεια ανώνυμων ομότιμων αξιολογήσεων (peer review) ανάμεσα στους μαθητές, κάτι που αναπτύσσει την κριτική ικανότητα τους. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ορίσει τα κριτήρια και τις ερωτήσεις που θα κατευθύνουν τους μαθητές στην αξιολόγηση των εργασιών των συμμαθητών τους. Το αρνητικό της συγκεκριμένης δυνατότητας είναι πως ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να παρέμβει στα τελικά σχόλια των μαθητών προς τους συμμαθητές τους, οπότε απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή για αποφυγή κακόβουλων και άτοπων σχολίων.
Ιδέες για τη διδασκαλία
Συνοψίζοντας, το Floop είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο για διόρθωση εργασιών και παροχή εξατομικευμένης ανατροφοδότησης. Η δωρεάν του έκδοση μπορεί να καλύψει της ανάγκες ενός εκπαιδευτικού καθώς επιτρέπει απεριόριστες τάξεις με όριο τις 10 εργασίες.
Δείτε το demo video του εργαλείου: