Ψηφιακή Πλατφόρμα e-me: ένας ψηφιακός τόπος συνεργασίας εκπαιδευτικών και μαθητών.


Η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me για μαθητές και εκπαιδευτικούς είναι ένα ασφαλές ολοκληρωμένο ψηφιακό περιβάλλον, για τη μάθηση, τη συνεργασία, την επικοινωνία και τη δικτύωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και αποτελεί ουσιαστικά έναν ψηφιακό τόπο όπου εκπαιδευτικοί μπορούν να αναρτούν ψηφιακό υλικό για τους μαθητές τους αλλά και για άλλους εκπαιδευτικούς. Η είσοδος των μαθητών και των εκπαιδευτικών στην επίσημη έκδοση της e-me γίνεται μόνο με λογαριασμούς Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ), εξασφαλίζοντας έτσι ότι όλοι οι χρήστες της είναι πιστοποιημένοι.

Πώς λειτουργεί

Για την είσοδο στην e-me χρειάζεται να έχετε έναν προσωπικό λογαριασμό μέλους. Όταν θα ζητήσετε να δείτε μία σελίδα της e-me, ο περιηγητής αυτόματα θα σας οδηγήσει στη σελίδα ταυτοποίησης μέλους, όπου θα χρειαστεί να δώσετε σωστά τα στοιχεία του λογαριασμού σας: το όνομα μέλους και τον κωδικό σας. Εφόσον διαθέτετε λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την επίσημη έκδοση της e-me. Πατώντας στο κουμπί «ΕΙΣΟΔΟΣ» θα μεταβείτε στη σελίδα πιστοποίησης χρηστών του ΠΣΔ, όπου μπορείτε να εισάγετε τα στοιχεία του λογαριασμού σας στο ΠΣΔ και να εισέλθετε στην e-me.

Η αρχική σελίδα της e-me περιέχει τον «οικείο» χώρο της πλατφόρμας, τον κεντρικό δηλαδή χώρο για την πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες και εφαρμογές της πλατφόρμας. Αποτελείται από τρία μέρη:

  • Την πάνω οριζόντια μπάρα, που περιλαμβάνει το εικονίδιο της e-me, το εικονίδιο με τα στοιχεία του ενεργού μέλους και τα εικονίδια των ενεργών ειδοποιήσεων
  • Την κεντρική περιοχή, με όλα τα εικονίδια που οδηγούν στις επιμέρους λειτουργίες και εφαρμογές. Η κεντρική περιοχή μπορεί να περιλαμβάνει επιπλέον «σελίδες» καθώς και φακέλους για την ομαδοποίηση των εικονιδίων όταν δεν είναι αρκετός ο διαθέσιμος χώρος.
  • Την κάτω οριζόντια μπάρα, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και πέντε (5) εικονίδια των «αγαπημένων» εφαρμογών, τα οποία παραμένουν «σταθερά», ανεξάρτητα από την επιμέρους σελίδα που είναι επιλεγμένη στην κεντρική περιοχή.

Ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά της e-me, είναι η δυνατότητα προσθήκης νέων «μικρο-εφαρμογών». Μέσω αυτών επεκτείνεται η λειτουργικότητα της πλατφόρμας, ώστε να καλύψει καλύτερα τις απαιτήσεις κάθε μέλους, ανάλογα με τις ανάγκες, το ρόλο και την εκπαιδευτική βαθμίδα του. Η περιήγηση στις διαθέσιμες μικρο-εφαρμογές γίνεται μέσω του αποθετηρίου μικρο-εφαρμογών (e-me store), το οποίο ενημερώνεται τακτικά με νέες ή βελτιωμένες εκδόσεις εφαρμογών που δημιουργούνται από την ομάδα υλοποίησης της e-me ή και συνεργαζόμενους φορείς.

O  βασικός χώρος εργασίας στην e-me είναι κυψέλες, όπου τα μέλη της μπορούν να έχουν πρόσβαση στο υλικό που έχει ανέβει σε αυτή αλλά και να συνδράμουν σε αυτή με δικό τους υλικό.

Η κάθε κυψέλη έχει:

  • έναν υπεύθυνο: που είναι το μέλος της e-me που δημιούργησε την κυψέλη, με πλήρη δικαιώματα διαχείρισης.
  • βοηθούς: που είναι μέλη της κυψέλης τα οποία ορίζονται από τον αρχηγό για να τον βοηθούν στη διαχείρισή της. Έχουν συγκεκριμένα δικαιώματα διαχείρισης στον «Τοίχο» και τα «Αρχεία» της κυψέλης.
  • μέλη: που συμμετέχουν στην κυψέλη. Είναι εγγεγραμμένοι χρήστες της e-me που είτε τους προσκαλεί ο υπεύθυνος της κυψέλης (και για να γίνουν μέλη της κυψέλης θα πρέπει να αποδεχτούν την πρόσκληση), είτε κάνουν αίτηση (και για να γίνουν μέλη της κυψέλης θα πρέπει ο υπεύθυνος να αποδεχτεί την αίτηση).
  • ακόλουθους (followers): που είναι μέλη της e-me, χωρίς να γίνουν μέλη της κυψέλης. Δεν χρειάζεται έγκριση από τον αρχηγό για αποδοχή των followers. Στο προφίλ τους και στην κεντρική σελίδα των κυψελών τους εμφανίζεται η λίστα με τις κυψέλες που ακολουθούν για εύκολη πρόσβαση σε αυτές.
  • χώρο (περιβάλλον): είναι η επιφάνεια εργασίας της κυψέλης. Διαμορφώνεται από τον υπεύθυνο της κυψέλης. Η διαμόρφωση περιλαμβάνει το φόντο της επιφάνειας εργασίας (background), το εικονίδιο της κυψέλης, τον τίτλο της κυψέλης, τη συνοπτική περιγραφή της, ένα σύνολο από ετικέτες (tags), τον ορισμό της ως δημόσια ή ιδιωτική.
  • τοίχο: είναι το βασικό κανάλι επικοινωνίας των μελών της κυψέλης. Ο τοίχος είναι ανοιχτός σε όλα τα μέλη της κυψέλης, δηλαδή κάθε μέλος μπορεί να διαβάσει και να γράψει στον τοίχο της κυψέλης.
  • εφαρμογές (apps): είναι εφαρμογές (apps) που έχουν εγκατασταθεί στο περιβάλλον μιας κυψέλης από τον υπεύθυνο της κυψέλης και είναι διαθέσιμες σε όλα τα μέλη της. Σε πρώτη φάση, όλες οι κυψέλες θα έχουν προεγκαταστημένες συγκεκριμένες εφαρμογές.
  • χώρο αποθήκευσης (αρχεία): είναι ο χώρος για τα κοινόχρηστα αρχεία της κυψέλης και τα προσωπικά αρχεία των μελών της. Κάθε κυψέλη έρχεται με ένα κοινόχρηστο φάκελο (για τα κοινόχρηστα αρχεία των μελών της κυψέλης), με προσωπικούς φακέλους αρχείων για κάθε ένα μέλος της καθώς και (κατά περίπτωση) με ένα δημόσιο χώρο (φάκελο) για τυχόν αρχεία που θα είναι ορατά σε εγγεγραμμένους χρήστες που δεν είναι μέλη της κυψέλης.

Όλες οι κυψέλες στις οποίες συμμετέχετε ή ακολουθείτε εμφανίζονται στη σελίδα «εισόδου» στις κυψέλες, η οποία ανοίγει από το εικονίδιο «Κυψέλες» στον οικείο χώρο της e-me. Στην καρτέλα κάθε κυψέλης υπάρχει η αντίστοιχη ένδειξη ανάλογα με το αν είστε υπεύθυνος της κυψέλης, βοηθός ή απλό μέλος. Πατώντας τα αντίστοιχα κουμπιά μπορείτε να περιορίσετε π.χ. την απεικόνιση μόνο των κυψελών στις οποίες είστε υπεύθυνος. Επίσης, εμφανίζονται επιπλέον πληροφορίες, όπως εάν η κυψέλη είναι ιδιωτική ή δημόσια, πόσα μέλη και ακολούθους έχει και ο αριθμός των ειδοποιήσεων. Η κεντρική οθόνη στο εσωτερικό των κυψελών αποτελείται από τις εφαρμογές (apps) που έχουν εγκατασταθεί από τον υπεύθυνο της κυψέλης και είναι διαθέσιμες σε όλα τα μέλη της. Ο υπεύθυνος της κυψέλης μπορεί να εγκαταστήσει εφαρμογές μέσω του Store της κυψέλης. Οι εφαρμογές δίνουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης σε υπο-συστήματα της κυψέλης, όπως τα μέλη της. Επίσης, εμπλουτίζουν τον ρόλο και τις διαθέσιμες λειτουργίες των μελών της, όπως δημιουργία chat παραθύρων, διαμοιρασμό αρχείων, κ.ά.

 

Περισσότερες πληροφορίες: Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me

+ Δεν υπάρχουν σχόλια.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ