Τι επιφυλάσσει το 2016 για την εκπαιδευτική τεχνολογία;


Τι επιφυλάσσει το άμεσο μέλλον για την συμβολή της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία; Δεδομένης της διάδοσης των ταμπλετών και των έξυπνων τηλεφώνων, σας παρουσιάζουμε τέσσερα θέματα που είναι πιθανό να διαμορφώσουν τον τομέα του EDTECH το 2016 και πέρα, όπως αυτά παρουσιάζονται από την ιστοσελίδα edtech-digest.

Εξατομικευμένη Μάθηση

Η εξατομικευμένη μάθηση, η μάθηση δηλαδή που θα είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε μαθητή, αποτελούσε ανέκαθεν στόχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο τομέας αυτός ενδέχεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για το 2016, τόσο των εκπαιδευτικών πολιτικών όσο και των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Ο ίδιος ο Mark Zuckerberg ανέφερε πρόσφατα, σε μια ανοικτή επιστολή προς την νεογέννητη κόρη του, την πρόθεση του να επενδύσει στον τομέα αυτό. Παράλληλα, τα νέα δεδομένα αναφορικά με τη θετική επίδραση της εξατομικευμένης μάθησης στα μαθησιακά αποτελέσματα καθώς και οι αυξανόμενες απαιτήσεις για περισσότερη γνώση από μικρότερη ηλικία, καθιστούν τον τομέα της εξατομικευμένης μάθησης ως το de-facto σημείο ενδιαφέροντος για τον τομέα του edtech για το 2016.

Εκμάθηση Προγραμματισμού

Ζούμε σε έναν αυξανόμενα συνδεδεμένο κόσμο όπου η τεχνολογία μεταμορφώνει οτιδήποτε αγγίζουμε. Ο τρόπος του πραγματοποιούμε τις online συναλλαγές μας, αγοράζουμε, επικοινωνούμε, διασκεδάζουμε κλπ βασίζονται σε τεχνολογίες που είναι προγραμματισμένες ώστε να κάνουν τις ζωές μας ευκολότερες. Ήδη, πολλές χώρες έχουν εισάγει τον προγραμματισμό στα αναλυτικά προγράμματα ακόμα και του Δημοτικού. Παράλληλα, αρκετές εταιρείες έχουν δημιουργήσει εφαρμογές και πλατφόρμες εκμάθησης προγραμματισμού ενώ οργανώσεις όπως η Code.org και η «Ώρα του κώδικα» φέρνουν εκατομμύρια μαθητές ετησίως σε επαφή με τις αρχές του προγραμματισμού. Η τάση αυτή προβλέπεται να ενισχυθεί το 2016 και να διαχυθεί σε παιχνίδια, επιτραπέζια και εφαρμογές κινητών συσκευών που θα στοχεύουν στην εκμάθηση προγραμματιστικών αρχών από τους μαθητές.

Τεχνητή Νοημοσύνη

Καθημερινά μαθαίνουμε κάτι καινούργιο-σχετικά με τους εαυτούς μας, για τον κόσμο που ζούμε, για τα εργαλεία που μπορούν να μας κάνουν πιο παραγωγικούς. Είναι λοιπόν φυσικό να θέλουμε τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε να γίνονται ‘εξυπνότερα’ μαζί με εμάς. Αναφερόμαστε στην τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία προβλέπεται να παρουσιάσει σημαντική άνοδο το 2016, καθώς εταιρείες γύρω από τον κλάδο του EDTECH ήδη προσανατολίζονται στην εισαγωγή μεγάλων πακέτων πληροφοριών σε συσκευές για την ανάπτυξη συμπεριφορών τεχνητής νοημοσύνης από αυτές. Έξυπνες συσκευές που θα προσαρμόζουν τη λειτουργία τους ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη όπως το Google Now θα γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Η τάση αυτή θα έχει αντίκτυπο και στην εκπαίδευση καθώς η συνεργασία πολλών εταιρειών εκπαιδευτικής τεχνολογίας με την IBM Watson , μια πλατφόρμα δημιουργίας εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης, είναι πλέον πραγματικότητα.

Συνδυασμός φυσικού & ψηφιακού κόσμου

Μέχρι σήμερα, τα περισσότερα ψηφιακά εργαλεία είχαν την μορφή εφαρμογών ή λογισμικών. Το 2016 είναι η χρονιά που πιθανώς αυτό θα αλλάξει καθώς παρατηρείται μια τάση σύνδεσης του ψηφιακού κόσμου με τον φυσικό. Ειδικότερα, τεχνολογίες όπως η εικονική (Google Cardboard) και η επαυξημένη πραγματικότητα θα αποτελέσουν το επόμενο μεγάλο γεγονός στην εκπαίδευση. Επίσης, η ανάπτυξη ρομποτικών μηχανών όπου θα δίνουν τη δυνατότητα σύνδεσης του φυσικού κόσμου με το ψηφιακό προγραμματιστικό περιβάλλον είναι ήδη πραγματικότητα.

Μετάφραση από αρχικό κείμενο/Πηγή: edtechdigest.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια

Προσθέστε το σχόλιο σας